Kurs i Mindfulness

 
Mindfulness er det motsatte av stress, det er konsentrasjon og oppmerksomhet. Det er førstehjelp til nervesystemet.
Mindfulness kan i dag støtte seg på mye forskning og er en akseptert metode for å redusere stress, øke konsentrasjonen, øke effektiviteten, bedre søvnkvaliteten og bedre livskvaliteten. Studier viser at regelmessig utøvelse av Mindfulness senker blodtrykket, pulsen og innholdet av stresshormoner i blodet. Metoden har også vist seg å ha positiv effekt på smertetilstander.
 
Mindfulness styrker evnen til tydelig kommunikasjon, og til en mer hensiktsmessig håndtering av stressende situasjoner.  
​Kurs 2 timer: Introduksjon til Mindfulness. Hva er Mindfulness, hvorfor og hvordan virker det? Bli mer bevisst på hvordan stress virker på kroppen og lær å aktivere avspenningsresponsen. Mindfulness- Pusteanker/ sittende meditasjon.
Oppfølging: For de ansatte, som etter 2 timers kurset ønsker å implementere Mindfulness som en rutine i hverdagen tilbyr jeg 6 uker á 1 time per uke. I løpet av timen vil vi meditere og lufte utfordringer knyttet til meditasjonspraksisen. 
Det er mange måter å lære Mindfulness på, ta kontakt om du ønsker et spesialtilpasset opplegg for din ledergruppe, bedrift eller organisasjon. Kursets varighet og omfang kan tilpasses den enkeltes behov.