Forfatter

       Marianne Magelssen

                              Vær din beste venn

 

Vær din beste venn er en bok som setter søkelyset på relasjonen vi har til oss selv. Den minner oss på viktigheten av å være like tolerant, omsorgsfull og vennlig mot oss selv som vi er overfor de menneskene vi elsker. Temaet er svært aktuelt i dag hvor så mange barn, unge og voksne strever med fordømmelse, selvkritikk og negative tanker. Forfatteren har arbeidet med denne tematikken i mange år, både personlig, som sykepleier og Coach.

I vårt samfunn har vi definert følelser som gode/dårlige, akseptable/uakseptable det skaper enormt mye fordømmelse og lidelse i et menneskets liv. Bak det vi kaller de «negative» følelsene, skjuler sårene våre seg. 

På skolen lærte vi matematikk, engelsk og geografi, men svært lite om kroppen. Den som skal bære oss gjennom alt vi skal erfare i livet, og som inneholder tankene og følelsene våre. Vi lærte ikke å bli venn med oss selv. 

Å være sin egen beste venn innebærer at du må tåle hele deg, hvorfor er det så vanskelig?  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Kjære gud, kommer du snart? Det er så rotete her.

 

"Kjære gud, kommer du snart? Det er så rotete her" er en personlig beretning om hva som skjer når en hendelse treffer ubearbeidet sorg, om sjalusi og om offerrollen.

 

Marianne Magelssen deler en personlig historie om å miste seg selv, om negative tanker og tap av livsglede. Hun har utviklet Flyt- metoden, 5 verktøy som alle opprettholder bevegelsene i tankene, følelsene og pusten. De fem verktøyene er: Gjespe, Aksept, Oppmerksomhet, Snakke sant og Takknemlighet. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

 

                                       Pust for livet

Vi har blitt utstyrt med et kraftfullt verktøy: pusten vår. Pusten er uløselig knyttet til det ubevisste nervesystem derfor vil måten vi puster på alltid påvirke kroppen og sinnet vårt. Hva skjer i kroppen når vi puster fullstendig, og hva skjer i kroppen når vi stresser? Hvordan kan vi bruke vår bevisste pust i stresshåndtering? Kan vi nyte stresset i hverdagen? Stress er stimulerende hvis vi velger hvor og hva vi stresser med, og hvis vi puster mens vi holder på.

Boken er et hjelpemiddel til bedre helse, tilstedeværelse, stresshåndtering og økt prestasjon. Mange mennesker deler sin kunnskap om pusten i boken blant annet tidligere skiskytter Liv Grete Skjelbreid Poiree og skuespiller Gard B. Eidsvold. Marianne Magelssen har skrevet boken med bakgrunn i sine erfaringer som sykepleier og pasient.